صلیب کاشی کارایی و فواید 1401

مقالات

10 دسامبر 2022 505 بازدید

صلیب کاشی کارایی و فواید 1401

صلیب کاشی کارایی و فواید 1401

کاشی جو : به همان اندازه که انتخاب کاشی و سرامیک مناسب، اهمیت دارد، عملیات نصب و نظم آن نیز حائز اهمیت است. کاشی یا سرامیک هایی که نصب می شوند باید در یک ردیف،

به طور منظم و در یک اندازه مشخص نسبت به هم قرار گیرند تا بعد از بند کشی و پایان کار، نمایی زیبا نیز داشته باشند.
یکی از ابزارهایی که برای نصب کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار میگیرد، اسپیسر یا صلیب کاشی نامیده می شود.

با استفاده از این ابزار عملیات نصب کاشی و سرامیک با دقت و نظم بهتر و بیشتری انجام می شود. زیبایی و ترتیب کاشی و سرامیک های نصب شده به وسیله صلیب کاشی دوچندان است.

صلیب کاشی وسیله ای کوچک است و قیمت ارزانی نیز دارد و از آن برای تنظیم کردن فواصل بین کاشی و سرامیک استفاده می شود و آن ها را هم تراز می کند.

استفاده از صلیب کاشی علاوه بر اینکه نظم کار را بالا می برد باعث سرعت عمل در انجام نصب نیز می شود. بعد از ماله کشی چسب کاشی یا ملات،

از یک صلیب کاشی یا سرامیک در بین دو کاشی استفاده می شود و بعد از خشک شدن چسب ،این قطعه برداشته می شود.

صلیب سرامیک

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، روش ها و ابزار جدیدی برای نتیجه گیری بهتر از نصب کاشی و سرامیک به وجود آمده است.
به طور مثال با گذشت زمان نصب سرامیک ها به روش های سنتی مانند استفاده از ملات سیمان و بند کشی پایانی با استفاده از دوغاب، کاربرد چندانی ندارد و به جای آن استفاده از مصالحی مانند چسب سرامیک و صلیب رواج پیدا کرده است.
در گذشته اندازه بین سرامیک ها با استفاده از دقت چشمی استادکار مشخص می شد، در بسیاری از موارد این فاصله ها با اندکی خطا مواجه بود، به طور مثال ممکن بود فاصله بین دو سرامیک  5 میلی متر و فاصله همان سرامیک با سرامیک دیگر 7 میلی متر باشد.
این خطاهای میلی متری در نهایت، تصویر یکپارچه ای نداشت. صلیب های سرامیک که اغلب از جنس پلاستیک ساخته می شود این مشکل را برطرف کردند زیرا قرار دادن این صلیب ها بین هر دو سرامیک باعث می شود که فاصله بین همه سرامیک ها هم اندازه و یکسان باشد. اسپیسر ها دارای انواع متفاوتی هستند. در ساده ترین حالت این قطعه دارای شکلی صلیب مانند است اما انواع دیگری از آن نیز وجود دارد که با تغییراتی که بر روی بدنه دارند با ایجاد فشار باعث می شوند سرامیک ها در نزدیک ترین فاصله نسبت به هم قرار بگیرند.

صلیب کاشی کف

صلیب کاشی نیز کارآیی بسیار شبیه به صلیب سرامیک دارد. با استفاده از این قطعه سبک و کوچک حتی افراد غیر حرفه ای می توانند نسبت به نصب کاشی اقدام کنند.
از این قطعه برای نصب کاشی بخصوص کاشی های پرسلان استفاده می شود. صلیب های کاشی همینطور که از نام آن ها مشخص است دارای شکلی صلیب یا بعلاوه مانند هستند.این قطعات برای استفاده در کاشی های کف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرند.
استفاده از صلیب های کاشی بسیار آسان است. برای استفاده از این قطعات ابتدا چسب زیرین کاشی اجرا می شود.
در مرحله بعد کاشی اول برای نصب شاقول می شود. قبل از قرار دادن کاشی دوم در کنار کاشی اول، صلیب کاشی به عنوان میان بند استفاده می شود.
اگر در نصب کاشی از صلیب استفاده نشود درزها و بند ها نامنظم هستند و فواصل بین آن ها ناهماهنگ است. اگر به دنبال خرید صلیب کاشی و سرامیک با کیفیت هستید باید این محصول را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید.
نمونه های بی کیفیت و بسیار ارزان از صلیب کاشی و سرامیک در بازار وجود دارند که ممکن است حتی استاندارد های ضخامت در آن ها رعایت نشده باشد.

فروشگاه اینترنتی دیجی کاشی از برترین ارائه دهندگان ابزار و تجهیزات نصب مانند صلیب  کاشی و سرامیک است. محصولات این فروشگاه از بهترین و با کیفیت ترین نمونه های موجود در بازار محسوب می شوند.

صلیب کاشی کارایی و فواید

صلیب کاشی و سرامیک به عنوان یک قطعه ارزان با کارآیی بسیار بالا معرفی می شود. این قطعه در ضخامت هاییی با اندازه 1 تا 10 میلی متر طراحی و تولید می شود.
بسته به اینکه کاشی و سرامیک در کجای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، ضخامت صلیب کاشی استفاده شده برای نصب نیز متفاوت است.
به طور مثال برای نصب سرامیک و کاشی کف از صلیب هایی با سایز 1 تا 6 میلی متر و برای سطوح عمودی و نما از صلیب هایی با ضخامت 7 تا 10 میلی متر مورد استفاده می شود.
از مزیت های استفاده از صلیب کاشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ایجاد ظاهری زیبا و منظم در کاشی و سرامیک نصب شده
• ایجاد درز و بند های دقیق با فاصله های منظم و دقیق
• ایجاد سطح یکپارچه و منظم
• سهولت و سرعت در نصب کاشی و سرامیک
• کوچک، سبک و کاربردی بودن صلیب
• اقتصادی و مقون به صرفه بودن
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *