کوره جهت پخت چینی آلات بهداشتی 2022

کوره جهت پخت چینی آلات بهداشتی 2022

 کوره جهت پخت چینی آلات بهداشتی 2022

کیفیت بالاتر محصول نهایی و فرایند پخت پایدارتر، دو الویت اصلی تمامی تولید­کنندگان لوازم بهداشتی سرامیکی است. اما آیا دستیابی همزمان به هر دوی این اهداف با انتخاب چیدمان و تجهیزات کوره مناسب امکان­ پذیر است؟

کوره جهت پخت چینی آلات بهداشتی  2022
کوره جهت پخت چینی آلات بهداشتی 2022

پاسخ Imerys به این پرسش کاملا مثبت است. چیدمان ابداعی کورۀ جدید که ®ShrinkSan نام دارد هم ردپای کربن در وسایل سرویس‌­های بهداشتی (در این مورد سرویس دستشویی) و هم مقدار عیوب ایجاد شده حین فرایند پخت و(در نتیجه ضایعات) را کاهش می‌­دهد.

گرمای شدید فرایند پخت باعث افت­ حجمی سرویس­‌ بهداشتی و در نتیجه ایجاد اصطکاک بین قطعه و چیدمان کوره می‌­شود. این اصطکاک معمولا به پوسته ­شدن لعاب و یا تغییر شکل پایه در محصول نهایی منجر می‌­شود.

به ­طور معمول سازندگان برای کاهش این عیوب از صفحات یکبار مصرفی که بین قطعات سرامیکی و چیدمان کوره قرار می‌­گیرند استفاده می‌­کنند. هرچند این راه ­حل کاربردی و موثر است اما با ایجاد 3 تن صفحۀ یک­بار مصرف دور ریختنی به ازای هر 1000 سرویس بهداشتی، هزینۀ زیست محیطی بالایی دارد.

این ضایعات که به ندرت مورد بازیافت قرار می­‌گیرند معمولا به محل دفن زباله فرستاده شده یا سوزانده می‌شوند. علاوه بر این، تولید این صفحات یک­بار مصرف، مستلزم صرف انرژی، آب و مواد خام است.

چیدمان کوره جهت پخت چینی آلات پایدار و با قابلیت استفادۀ مجدد

Imerys برای حل این مشکل ®ShrinkSan را ساخته است. در این کوره صفحات یک­بار مصرف سنتی با یک چیدمان بسیار پایدارتر جایگزین شده­‌اند که قابلیت بیش از 800 بار استفادۀ مجدد را دارد و همچنین فرایند افت حجمی قطعه حین پخت هم کنترل و مدیریت می‌­شود.

عملکرد ®ShrinkSan

®ShrinkSan یک سیستم چیدمان کوره است که از 4 عضو متحرک که روی یک چوب­ پنبۀ نسوز قرارگرفته­‌اند تشکیل ­شده ­است. اجزای متحرک و سرامیک سرویس بهداشتی که روی آن­‌ها قرار داده ­شده به وسیلۀ یک فاصله ­دهندۀ ارگانیک، در جای خود ثابت شده­‌اند. تجزیه فاصله ­دهنده حین فرایند پخت به چهار عضو متحرک این امکان را می‌­دهد تا متناسب با افت حجمی قطعۀ سرویس بهداشتی رفتار کنند. در پایان فرایند پخت قطعۀ سرامیکی از کوره خارج شده و سیستم ®ShrinkSan با جداسازی قطعات متحرک و قرار دادن یک فاصله ­دهندۀ جدید بین آن­‌ها مجددا تنظیم می­‌شود. در این حالت سیستم آماده ­است تا مجددا بارگذاری شود.

مزیت­‌های فنی این سیستم

®ShrinkSan در چندین کارخانۀ تولید سرویس­‌های بهداشتی در سرتاسر اروپا مورد آزمایش و استفاده قرار گرفته ­است. این سیستم جایگزین مناسبی برای صفحات یک­­بار مصرف است و هر دو مزیت کاهش ردپای محیطی (جلوگیری از ایجاد 3 تن زباله به ازای هر 1000 سرویس بهداشتی پخت­ شده) و کیفیت بالاتر محصول را به طور همزمان تامین می­‌کند.

علاوه­ بر این می­‌تواند بدون درنظر گرفتن طراحی با انقباض قطعه همگام شود و با جذب بیش از %75 از کاهش حجم ناشی از پخت و همچنین کاهش اصطکاک بین قطعه و چیدمان کوره به میزان قابل توجهی از مقدار ضایعات بکاهد. کوره جهت پخت چینی آلات

در مقایسه با استفاده از صفحات یک­بار مصرف، این سیستم مزایای فنی دیگری هم  دارد که در ادامه ارائه شده‌­اند:

سهولت به­ کارگیری، راه ­اندازی و نگه‌داری

  • طراحی باز که باعث تسهیل انتقال حرارت شده و گردش جریان هوا روی قطعه را افزایش می­‌دهد.
  • امکان جایگزینی اجزای مختلف، باعث افزایش طول عمر سیستم می‌­شود.

ارزیابی چرخۀ عمر ®ShrinKsan و تعهدات زیست­ محیطی Imery

PwC در ژوئن سال 2021 ارزیابی چرخۀ عمر (LCA) جامعی روی ®ShrinKsan انجام داد و به نتایج غیرقابل انکاری دست پیدا ­کرد. این روش جدید در مقایسه با به­ کارگیری صفحات یک­بار مصرف باعث کاهش انتشار کربن تا %76 شده و ردپای کربن مرتبط با تولید سرویس‌­های بهداشتی را تا %6 کاهش می­‌دهد.

کوره جهت پخت چینی آلات کاشی و سرامیک

توسعۀ این روش جدید درکنار طیف وسیع راه­ حل­‌های پایدار دیگری که این شرکت به کار گرفته است، نشان از تعهدات زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی Imerys دارد. کسب مدال پلاتین ECOVADIS در سال 2020 نیز موئد این موضوع است. ECOVADIS ارائه ­دهندۀ پیشرو رتبه­ بندی پایداری شرکت­‌ها است که شبکه‌­ای با بیش از 60000 کسب­­‌وکار که برخی از آن‌­ها از پیشگامان دنیای صنعت هستند را دربر می‌­گیرد. کسب مدال پلاتین Ecovadis، Imerys را در گروه یک درصد بالایی سازمان­‌های ارزیابی ­شده و(اولین شرکت در حوزۀ صنایع معدنی) در حوزۀ محیط­ زیست قرار می‌­دهد. این ارزیابی مدیریت، اقدامات و نتایج ملموس به­ دست آمده در زمینۀ  محیط ­زیست، حقوق افراد و نیروی کار، اخلاقیات و کسب­‌و­کار پایدار را بررسی می­‌کند. کوره پخت کاشی و سرامیک

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *