کاشی و سرامیک 2025

پیش بینی صنعت کاشی و سرامیک 1405

پیش بینی صنعت کاشی و سرامیک 1405

بنا بر بررسی‌­های مربوط به پیش­‌بینی پنج‌­سالۀ MECS که با تجزیه‌­وتحلیل روند 1400-1405در حوزۀ بازار جهانی کاشی و سرامیک منتشر شده‌­است، مقدار تولید با متوسط نرخ 5 درصد به­‌طور سالیانه رشد خواهد یافت.

پیش‌­بینی می‌­شود که در طول این دورۀ پنج­‌ساله از 2021 الی 2025 مقدار تولید با نرخ متوسط 5 درصد (4.5 میلیارد مترمربع بیشتر تا سال 2025) و مقدار مصرف با نرخ متوسط سالانۀ 5.1 درصد رشد پیدا کند که این موضوع به افزایش جزئی مقدار موجودی منجر خواهد­شد.

چین با داشتن نیمی از تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک، رهبر بلامنازع این حوزه باقی خواهدماند، پس‌از چین، هند در جایگاه دوم و با فاصلۀ قابل­ توجهی از آن قرار دارد و پیش­‌بینی می‌­شود که تولیدی بیش از 2 میلیارد مترمربع در سال 2025 داشته باشد (تقریبا نیمی از این مقدار صادر خواهد­شد و با این مقدار صادرات هند به بزرگ‌ترین صادرکننده از لحاظ حجمی تبدیل خواهد­شد). پس از هند کشورهای ایران و روسیه قرار دارند که در مسیر پیشی­‌گرفتن از اندونزی و برزیل قرار دارند.

موارد یادشده بخشی از روندهای پیش‌­بینی شده در گزارش اخیر مرکز مطالعاتی MECS هستند که تحت عنوان تحلیل پیش­‌بینی بازار کاشی و سرامیک، روند 2021-2025 منتشر شده‌­است.

این گزارش با تجزیه‌­وتحلیل کیفی همۀ فاکتورهای مهم مورداستفاده در پیش­‌بینی روندها در چند سال آینده مانند جمعیت و ثروت، تنش­‌های ژئوپلیتیکی، نوسانات قیمت انرژی، تاثیرات گذار اکولوژیکی، فرازو فرودهای بخش ساخت­‌‍و­­ساز و تاثیرات لجستیک آغاز می‌­شود و در ادامه تجزیه و تحلیل مفصلی را بر اساس ارقام مطلق و نرخ رشد پنج‌­سالۀ تولید و مصرف کاشی و سرامیک و همچنین شاخص­‌های کلان اقتصادی از کلان منطقه­‌ها و کشورهای مجزا (91 مورد از آن­ها به تفصیل مورد تجزیه­‌و­تحلیل قرار گرفته‌­اند) ارائه می­‌دهد که کمک فراوانی به درک روندهای بازار می‌­کند.

هدف از انتشار این گزارش ارائۀ ابزاری مفید به کارآفرینان و مدیران صنعتی در بازۀ زمانی کنونی است. دورۀ دوساله‌­ای که در آن همه‌­گیری بیماری باعث عدم اطمینان ­بی‌­سابقه‌­ای شده و همۀ مدل­‌ها و پیش­‌بینی‌های اقتصادی را زیرو رو کرده­‌است.

 

مرکز تحقیقاتی MECS متکی به تجربیات 30­ساله در حوزۀ کاشی و سرامیک و خصوصا اطلاعات زیادی که در دهۀ گذشته به‌­دست آمده است. این اطلاعات شامل تحلیل‌­ها و گزارش­‌های عمیق مربوط به بازارهای بین­‌ا­لمللی و همچنین ارقام و آمار دقیق و به­‌روز مربوط به تولید، مصرف، تجارت و عملکرد اقتصادی و مالی تولید­کنندگان در سراسر جهان است.

MECS با تخصص تلفیقی، تماس مستمر مستقیم با مناطق پیشرو در تولید کاشی و سرامیک ایتالیا و همکاری با مناطق تحقیقاتی Cresme بینش منحصربه­‌فردی را درمورد روندهای بازارجهانی ارائه می‌­دهد.

باوجود اینکه روندهای کوتاه‌ ­مدت هنگام بروز نوسانات غیرمنتظره در قیمت کالا و انرژی، مانند آنچه در شرایط فعلی رخ داده­‌است، ماهیتی غیر قابل پیش­‌بینی دارند، و همچنین دشواری ارزیابی تاثیر سیاست­‌های جدید دولت در مبارزه با همه‌­گیری، استفاده از روش­‌ها و الگوریتم‌­های تحلیلی باعث قوی شدن مبنا و پایه‌­های پیش­‌بینی‌­های MECS شده و پیش‌­بینی‌­های میان ­مدت و بلندمدت گزارش جدید MECS را پایدار و باثبات ساخته­‌است.

ارقامی که در تحلیل جدید پیش‌­بینی بازار کاشی و سرامیک، TREND 2021-2025، ارائه­­ شده­‌اند حاکی از این هستند که علی­رغم بحران مالی جهانی در سال­­‌های 2008 و 2009، همه­‌گیری COVID-19 به کمک بازیابی اقتصادهای پیشرفته آمده درحالی­‌که به اقتصادهای درحال توسعه و بازارهای نوظهور خسارت وارد کرده‌­است. پیش‌­بینی می‌­شود که افزایش رشدی که پیش از همه­‌گیری در برخی از کشورهایی آسیایی و آفریقایی شاهد آن بودیم در سال‌­های آینده کاهش پیدا­کند. دلیل این موضوع واکنش به چالش­‌های پیش­روی تولید و اختلالات اجتماعی ناشی از همه­‌گیری است.

چین با تولید 10 میلیارد متر مربع کاشی و سرامیک جایگاه برتر خود را همچنان حفظ خواهد­کرد و برتری آسیا در زمینۀ تولید و نه مصرف، افزایش خواهد­یافت. آفریقا پویاترین کلان منطقه باقی خواهد ماند (از سطوح پایین شروع کرده و با شکاف قابل توجهی برای جبران ادامه می‌­یابد). با این وجود شگفت‌­انگیزترین روند (که قبلا در آخرین ویرایش جهانی تولید و مصرف کاشی و سرامیک مشاهده‌ ­شده‌­است) سرعت زیاد کشورهای اروپایی غیر اتحادیۀ اروپا در کسب جایگاه بین رقبای خود است.

برای اطلاعات بیشتر بروشور را دانلود کنید.

نام تجاری جدید این مرکز تحقیقاتی MECS Manufacturing Economic Studies است که توسط Confindustria Acimac و Ucima برای انجام تحلیل‌­های سیستماتیک و جامع از بازار، پیش‌بینی‌های اقتصادی و بررسی‌­های آماری در بخش کالاهای سرمایه­‌ای و زنجیره­‌های بالادستی و پایین دستی تامین صنعتی ایجاد شده­‌است.

خدمات MECS به شرکت­‌های ایتالیایی ارائه می‌­شوند. این مجموعۀ تحقیقاتی اطلاعات و گزارش­‌های سفارشی را برای بهبود دانش و قابلیت رقابت‌پذیری بین­‌المللی به شرکت­‌ها ارائه می‌­کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *