صادرات کاشی ب قزاقستان

صادرات کاشی ب قزاقستان

کاشی جو صادرات کاشی ب قزاقستان: یکی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا است که در صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی هم عضویت دارد. این کشور با کشورهای روسیه، چین، ترکمنستان و ازبکستان همسایه است؛

به همین دلیل یک مقصد بسیار عالی برای صادر کردن انواع کاشی و سرامیک به شمار می‌رود. زیرا صادرات کاشی و سرامیک به قزاقستان باعث می‌شود که شما بتوانید مسیر تجارت خود را به کشورهای دیگری مانند روسیه و ازبکستان هم باز کنید. ما در گروه دومیرو امکانی را برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به سادگی و بدون نیاز به صرف هزینه‌های زیاد، پتانسیل‌های بازار سرامیک و کاشی را در این کشور بررسی کرده و سود خود را از این تجارت چندین برابر کنید.

 

بررسی بازار صادرات کاشی ب قزاقستان

ساخت و ساز در کشور قزاقستان بسیار رونق دارد و همواره در حال رشد است. به همین دلیل است که نیاز به مصالح ساختمانی در این کشور تا حد زیادی احساس می‌شود. همین موضوع باعث شده که صادرات کاشی و سرامیک به قزاقستان برای تاجران ایرانی بسیار سودمند باشد. از سوی دیگر صادرات سنگ به قزاقستان هم در کنار سرامیک و کاشی تا حد زیادی در کسب سود بیشتر موثر خواهد بود.

جایگاه ایران در بازار قزاقستان

در حال حاضر اصلی‌ترین رقبای ایران در زمینه صادرات کاشی و سرامیک به قزاقستان، کشورهایی مانند ایتالیا و ترکیه هستند. طبق آماری که از سوی سازمان توسعه تجارت ارائه شده است، کشور ما در حال حاضر در رتبه هجدهم صادرات انواع کالا به این کشور قرار دارد و در سال 1400 حدود 167 میلیون دلار از این بستر کسب درآمد کرده است. از این میان تنها حدود 10 هزار دلار به بازار کاشی و سرامیک تعلق داشته که با توجه به پتانسیل کشور ما در تولید و صادرات کاشی و سرامیک، بسیار پایین است.

نکات و مراحل مهم در صادرات کاشی و سرامیک به کشور قزاقستان

نکات و مراحل مهم در صادرات کاشی و سرامیک به کشور قزاقستان

هرچند ارسال انواع کاشی و سرامیک صادراتی به قزاقستان، مانند صادرات کاشی و سرامیک به روسیه دشوار نیست؛ اما باید بدانید که این کشور هم قوانین خاص خود را برای وارد کردن انواع کالاها دارد. یکی از زبان‌های رسمی در این کشور، روسی است؛ بنابراین لازم است که توضیحات موجود بر روی بسته‌بندی، به این زبان باشند. علاوه بر این ارسال محموله‌های کاشی و سرامیک به قزاقستان، دارای محدودیت‌های وزنی است؛ که نیاز است قبل از ارسال، به طور کامل رعایت شوند.

  • استخدام بازاریابان خبره که به زبان روسی مسلط باشند
  • پیدا کردن مشتری و بررسی نیازهای بازار هدف
  • بستن قرارداد و ارسال پیش فاکتور
  • دریافت پیش‌پرداخت و آماده‌سازی محصولات برای ارسال مطابق با قوانین
  • دریافت هزینه کامل و ارسال کالاها

بهترین راه برای ارسال صادرات کاشی ب قزاقستان

هرچند ایران و قزاقستان از طریق دریای خزر به هم متصل می‌شوند؛ اما بهترین راه برای صادرات کاشی و سرامیک به این کشور، ارسال زمینی است. بندر آکتائو نزدیک‌ترین منطقه قزاقستان به ایران است که بیشتر کالاها از طریق آن وارد می‌شوند.

طرح های پرطرفدار کاشی در قزاقستان

قزاقستان یک کشور با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم است؛ به همین دلیل است که مردم این آن بیشتر از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن در نمای ساختمان خود استفاده می‌کنند. البته استفاده از سنگ برای نمای ساختمان‌ها در این کشور طرفداران بیشتری دارد. اما کاشی و سرامیک‌ها باکیفیت ایرانی هم در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده در دیوارها یا کف ساختمان، بیشتر کاشی و سرامیک‌هایی با رنگ‌های نسبتا روشن مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه طرح‌های سنتی و تزیینی هم در این کشور بسیار پرطرفدار هستند.

بازارهای اصلی قزاقستان برای عرضه کاشی و سرامیک

علاوه بر نور سلطان، که پایتخت کشور قزاقستان است؛ صادرات کاشی و سرامیک به شهرهای دیگر این کشور هم می‌تواند سودمند باشد. برای مثال آلماتی و چیمکنت از مقاصد مهم اقتصادی و فرهنگی در این کشور هستند که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل لوکس و شیک بودن ساختمان‌ها در آن‌ها دارای اهمیت زیادی است. از سوی دیگر آکتائو هم به دلیل نزدیکی به ایران و نقش مهمی که در اقتصاد قزاقستان دارد، یکی از مقاصد خوب برای صادر کردن انواع کاشی و سرامیک است.

مزایا و موانع صادرات کاشی و سرامیک به قزاقستان

کشور ما توانایی خوبی در تولید انواع کاشی و سرامیک صادراتی دارد و به همین دلیل می‌تواند سهم زیادی از این بازار را در کشور قزاقستان نصیب خود کند. به علاوه روابط سیاسی ما با قزاقستان در سطح خوبی است و مانعی پیش روی برقراری ارتباط با تاجران و مشتریان در این کشور وجود ندارد. با این حال به دلیل نبود یک بانک مشترک و زیرساخت‌های مربوط، تولیدکنندگان و تاجران کاشی و سرامیک ایرانی نتوانسته سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص دهند. از سوی دیگر وجود رقبای قدرتمندی مانند ایتالیا، حضور در این کشور را قدری سخت کرده است.

صادرات سرامیک و کاشی به قزاقستان

 

تعرفه ارسال سرامیک و کاشی به قزاقستان

مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده تعرفه صادرات کاشی و سرامیک به قزاقستان، هزینه‌های صرف شده برای یافتن مشتری و بازاریابی در این کشور است. این موضوع درصد زیادی از هزینه‌های مربوط به صادرات را شامل می‌شود و حذف کردن آن هم دشوار است. علاوه بر این موارد دیگری مانند هزینه مورد نیاز برای بیمه محصولات، ترخیص آن‌ها در گمرک و بسته‌بندی و ارسال کاشی و سرامیک صادراتی هم در تعیین تعرفه این محصولات تاثیرگذار است.

صادرات کاشی و سرامیک به قزاقستان یک فرصت خوب برای همه تاجران و تولیدکنندگان ایرانی است. مهم‌ترین و نخستین مرحله در این روند، بازاریابی و یافتن مشتری است که معمولا زمان زیادی هم نیاز دارد. به همین دلیل ما در گروه دومیرو در تلاش هستیم تا این مرحله را تا حد امکان برای شما کوتاه کرده و هزینه‌های لازم برای آن را حذف کنیم. تنها کافی است که پیشنهادهای فروش خود را در دومیرو ارائه دهید تا خریدارانی از سرتاسر جهان آن را مشاهده کرده و درخواست خرید را برای شما ارائه دهند. همچنین برای مطالعه بازار در این کشور هم می‌توانید درخواست‌های خرید ارائه شده را بررسی کرده و به این ترتیب به نیازهای این بازار پی ببرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *