روش های نصب سرامیک پرسلان

مقالات

2 ژانویه 2020 3623 بازدید
نصب سرامیک

روش های نصب سرامیک پرسلان

روش های مختلف نصب سرامیک پرسلان :

سرامیک پرسلانی از جمله پر کاربردترین و پرطرفدارترین کاشی و و سرامیک های تولیدی است که برای سرامیک کف ، دیوار و انواع نمای ساختمان ها کاربرد فراوان دارد.

سرامیک پرسلانی به علت نفوذ ناپذیر بودن و فرآیندی تولید ویژه از استحکام و دوام بالایی برخوردار است . حتی گاهی به این نوع سرامیک های پرسلانی سنگ مصنوعی هم گفته میشود .

روش های نصب کاشی و سرامیک پرسلانی در کف متنوع است که ما در اینجا دو روش از مهمترین آنها را شرح می دهیم :

دو روش پر کاربرد در نصب سرامیک پرسلان

روش اول : چسب سرامیک

چسبی که در این روش استفاده میشود یک چسب سرامیک پودری با ویژگی های خاص است که منجر سرعت دادن در اجرا و همین طور کاهش هزینه اجرا میشود .چسب سرامی پودری بر پایه سیمان تولید میشود . این چسب در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است .با به کار گیری چسب کاشی و سرامیک پودری انعطاف پذیری افزایش می یابد و چسبندگی کامل تر انجام میشود . چسب مربوط به چسباندن سرامیک پرسلانی با آب مخلوط میشود و بعد از خشک شدن هم در مقابل سرما ، گرما پایدار و مقاوم است .

همینطور از ویژگی های دیگر چسب کاشی و سرامیک کاهش بار مرده ساختمان و کاربرد آسان آن است .

از این چسب می توان برای سنگ ، موزاییک و سطوح سیمانی استفاده کرد. همین طور در نصب قرنیز سنگی و زیر سازی سطوح ناهموار هم کاربرد دارد

 اسکوپ چیست؟

روش دوم : اسکوپ

روش اسکوپ برای نصب سرامیک پرسلانی یک روش نصب جهت نصب خشک سرامیک بدون نیاز به ملات است.

ابزارو تجهیزاتی که در روش اسکوپ نصب کاشی و سرامیک لازم است شامل این موارد است:

دریل ستونی با دور موتورخوب و مناسب

مته به قطر حدود ۳۵ میلی متر

پمپ آب خنک کن

سیستم میکرو سوئیچ

اسکوپ جمع کن

ماتریس جهت فرم دهی اسکوپ

چکش لاستیکی

اسکوپ

روش های مختلف نصب سرامیک پرسلان :

اسکوپ یک ورق 1 mm  فولادی می باشد که پس از برش، به مهره واشردار پرس می شود. با قرار گرفتن زیر پرس ۲۰ تنی و بعد ۲ بار آبکاری به شکل نهایی خود در می آید.

در روش اسکوپ نصب سرامیک پرسلانی در ابتدا محل مورد نظر  خود را برای  ایجاد شیار، زیر مته قرار دهید فقط در حدی که تا حد ۶ میلی متر در کاشی نفوذ می کند.اسکوپ های به کار گرفته شده باید به فاصله ۲۱ سانتی متری دو طرف قطعه فوق نصب شوند .بعد از ایجاد شیار، اسکوپ با ضربات چکش لاستیکی به صورت وارونه در قسمت درونی اسکوپ جمع کن قرار می گیرد.بعد بر روی ماتریس مورد نظر قرار دهید تا فرم شیار را به خود بگیرد و بعد با چکش لاستیکی جاگیری کامل را انجام دهید .بعد از این مرحله نوبت به مرحله نهایی کار نصب سرامیک پرسلانی میرسد سیم اسکوپ  مورد نظر را به دور پیچ ها ببندید و پیچ ها را سفت کنید و سرامیک مورد نظر را توسط اسکوپ کاملاّ به سیم متصل کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *