کاشی و سرامیک

افزایش قیمت کاشی و سرامیک 1401

افزایش قیمت کاشی و سرامیک 1401

اخبار کاشی جو : افزایش قیمت کاشی و سرامیک یکی از محصولات پر استفاده در کشور ایران است. از این محصول در منازل، دفاتر کاری یا بسیاری از مراکز دیگر استفاده می شود،

اما موضوعی که در این زمینه وجود دارد، افزایش قیمت چند باره آن در سال 1401 است، اما دلیل اصلی افزایش قیمت کاشی و سرامیک چیست و از چه مراکزی می توان آن را با قیمتی مناسب تهیه کرد؟

در این پست از سایت کاشی جو شما میتوانید روش های خرید ارزان کاشی و سرامیک را بیابید

 

افزایش قیمت کاشی و سرامیک به چه مواردی بستگی دارد

همانطور که می‌ دانید موارد بسیاری وجود دارند که روی افزایش قیمت کاشی و سرامیک تاثیر گذار هستند. قبل از توضیح این عوامل لازم به ذکر است که ای سرام  از جمله معدود فروشگاه های اینترنتی به شمار می آید

که سرامیک ها را با قیمتی مناسب به فروش می رساند. در ادامه به معرفی این عوامل پرداخته ایم.

نوسانات بازار

متاسفانه در سال های آتی شاهد نوسانات بسیاری در بازار کاشیو سرامیک بودیم. این موضوع تاثیر کاملاً مستقیم روی قیمت نهایی دارد.

حتی شاید نوسانات بازار اصلی ترین علت افزایش قیمت سرامیک ها باشد. به هر حال این موضوع خارج از توان فروشندگان است. زمانی که فروشندگان محصولی را با قیمت بالا تهیه کنند، محبور هستند که آن را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش ریال

 

برخی از مواد اولیه تولید کارخانجات کاشی در داخل کشور تامین و برخی نیز از خارج از کشور وارد می شوند. با توجه به افزایش قیمت دلار باید شاهد افزایش قیمت کاشی  نیز باشیم.

درواقع افزایش قیمت کاشی و سرامک با کاهش ارزش ریال رابطه ای کاملا مستقیم دارد.

افزایش تقاضا یا کاهش تقاضا

افزایش قیمت دلار

هر دو این موارد به گونه ای روی قیمت نهایی سرامیک ها تاثیر گذار هستند. زمانی که فروشندگان با کاهش تقاضا رو به رو می شوند،

برای تامین بودجه به افزایش قیمت کاشی می پردازند. از سویی دیگر در برخی مواقع با افزایش تقاضا فروشندگان برای تامین ضررهای گذشته افزایش قیمتی را در سرامیک ها لحاظ می کنند. افزایش قیمت در گزینه دوم به مراتب کمتر از گزینه اول است.

تورم و رکود بازار

به طور کلی موضوع تورم ورکود در رابطه با افزایش قیمت سرامیک تاثیر غیر مستقیم دارد. تولید کننده زمانی که با رکود رو به رو می شود،

برای تامین هزینه ها به طور نامحسوس دست به افزایش قیمت کاشی و سرامیک ها می زند. شاید مشتری به هیچ عنوان متوجه این موضوع نشود، اما با تحقیقات دقیق می توان به تاثیر تورم بر افزایش قیمت پی برد.

وجود واسطه و دلال های کاشی و سرامیک

دلال های کاشی و سرامیک
Close-up Of Two Businessmen Shaking Hands And Receiving Banknote

همواره افرادی در بازار خرید و فروش سرامیک ها وجود دارند که به عنوان واسطه ها یا دلال ها معرفی می شوند. حضور این افراد تاثیر مستقیمی روی افزایش قیمت کاشی و سرامیک ها دارد.

در واقع این افراد سرامیک ها را از تولید کنندگان خریداری کرده و با لحاظ سود خود قیمت آن را چندین برابر می کنند. شما می توانید به صورت مستقیم از سرامیکران سرامیک های خود را خریداری کرده که با حذف واسطه ها هزینه مناسبی را در قبال خرید خود پرداخت کنید.

تحریم های علیه جهمهوری اسلامی ایران

در سال های اخیر تحریم های ظالمانه بر علیه ایران بسیار افزایش یافته است. با وجود این که ایران در ساخت بسیاری از سرامیک ها به خود کفایی رسیده، ولی تحریم بر قیمت بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز تاثیر منفی داشته است. همین افزایش قیمت نیز منجر به افزایش محصولاتی چون سرامیک ها می شود.

در 10 سال گذشته به چه دلایلی قیمت کاشی و سرامیک افزایش داشته

متاسفانه در ده سال گذشته کشور ایران شاهد رکود اقتصادی بسیاری بوده و از این رو وجود تورم روی قیمت بسیاری از اجناس تاثیر گذار بوده است.

قیمت سرامیک ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس می توان علت اصلی بالا رفتن قیمت سرامیک ها در ده سال گذشته را افزایش نرخ دلار و تورم در کشور دانست.

رکود اقتصادی نیز در تمامی کشورها دیده می شود. این رکود سایه شومش را بر اقتصاد ایران نیز گذاشته است.

جنگ های منطقه ای نیز فاکتور مهمی هستند که به صورت مستقیم بر افزایش قیمت محصولات از جمله سرامیک تاثیر داشتند.

کلام آخر

صنعت کاشی و سرامیک ایران همیشه درتلاطم بازار جهانی قرار گرفته و توانسته پیروز مندانه از تورم و رکود خارج شود و سهم بسیار بالایی در عرضه کاشی و سرامیک به آسیا غربی و اروپا و روسیه داشته باشد

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *